Home Наука Японські вчені навчилися одержувати надпровідники за допомогою алкоголю
Японські вчені навчилися одержувати надпровідники за допомогою алкоголю PDF Друк E-mail
08.03.2011 09:59

різні сорти алкоголюЯпонські вчені вперше показали, що попередня витримка в різних сортах алкоголю додає матеріалам на основі заліза властивість надпровідності набагато швидше, ніж при простій витримці на повітрі, що може бути використане у промислових технологіях отримання надпровідників, повідомляється в статті дослідників, опублікованій в журналі Superconductor Science and Technology.

Найбільшого ефекту вченим під керівництвом Йошіхіко Такано (Yoshihiko Takano) з Національного інституту наук про матеріали в Японії вдалося добитися за допомогою червоного вина.

В експерименті було також задіяно біле вино, віскі, пиво, японські алкогольні напої на основі рису - setyu і саку, а також суміш води і етилового спирту як контрольний зразок. Вченим поки не зрозумілий механізм дії алкоголю на матеріали, проте, судячи по тому, що різні сорти напоїв надали абсолютно різний ефект, що помітно перевищує ефект змішання спирту з водою, етиловий спирт грає в ньому не найважливішу роль.

Надпровідники на основі заліза,  де як другий компонент можуть виступати, сірка, селен або tellur, володіють вкрай простим складом і кристалічною будовою. Вони були відкриті порівняно недавно і відразу прикували до себе інтерес вчених.

Звичайно подібні матеріали стають надпровідними після тривалої витримки на повітрі, як правило, протягом місяців, проте, як показали японські фахівці, витримки при підвищеній температурі - 70 градусів Цельсія - в алкоголі протягом 24 годин достатньо, для того, щоб добитися помітно вищої надпровідності.

Витримка на повітрі здійснюється для придушення так званого магнітного впорядкування внутрішньої структури надпровідника - впорядкування магнітних моментів створюючих його атомів або молекул - яке перешкоджає появі надпровідності. Досягається це шляхом вбудовування дефектів у структуру, якими можуть бути атоми кисню, замінюючі атоми сірки в одній або декількох сусідніх позиціях.

Витримка на повітрі дозволяє ввести потрібну кількість таких дефектів протягом декількох місяців, проте використання алкоголю дозволяє істотно прискорити процес. На думку вчених, хімічні компоненти алкоголю якимсь чином полегшують входження кисню в структуру, або ж забезпечують впровадження інших мікроелементів, які містяться в достатньо високій кількості.

З'ясувати цей ефект допоможуть подальші дослідження одержаних так само надпровідників.

© 2019 Новини високих технологій. Все права защищены.
Joomla! — свободное программное обеспечение, распространяемое по лицензии GNU/GPL.

Интересное

Как зайти на гидру здесь еще больше. | гидра онион ссылка, ttk в москве | Гидра сайт моментальных на сайте www.hydra0018.net.
. | , ttk | www.hydra0018.net.